Puerto Loco

1 oktober 2015 - Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica

Buenas!

Tijd voor een nieuw blogje. De afgelopen week was heel indrukwekkend met veel nieuwe ervaringen, die ik natuurlijk graag met jullie wil delen! Wel moet ik toegeven dat ik het soms lastig vind goed contact te houden en alles te vertellen omdat het leven hier zo anders is, maar ik doe mn best!

Vorige week dinsdag heb ik samen met anderen uit ons hostel een fietstocht gemaakt naar Manzaillo, 15 km verderop. Een prachtige weg midden door de natuur met apen en leguanen. We lunchen wat en daarna lijkt het alsof de hemel naar beneden valt, zóveel regen, echt niet te bevatten. Tijdens de weg terug komen we andere fietsers tegen en iedereen lacht naar elkaar met het gevoel: so what, we're in Costa Rica! Heel erg leuk... pura vida

Diezelfde avond ga ik voor het eerst uit, en hierdoor snap ik de bijnaam Puerto Loco pas écht! Er is niemand die niet danst zonder helemaal op te gaan in de regggae muziek, helemaal loco dus. ;)

Wat een beetje tegenvalt is dat Costa Rica veel duurder is dan verwacht. Uitetengaan scheelt bijna niks met eten kopen in de supermarkt. Maar door veel samen te koken in het hostel verdelen we kosten en maken we het gezellig. Ik kan het heel goed vinden met Alva, een zweeds meisje van 20. Door de klick die we hebben maken we veel plezier waardoor we snel andere jongeren leren kennen. Zowel locals als backpackers. De verschillende mensen dragen ieder andere verhalen en dromen met zich mee.

Costa Rica mag dan qua prijzen wel op een eerste wereld land lijken, dit is het echter totaal niet. De buurjongens jagen voor hun eten in de jungle en als de stroom uitvalt door bijvoorbeeld regen duurt het minimaal 4/5 uur voordat alles weer functioneerd. Maar dit soort dingen maken wel dat deze reis op mij veel indruk maakt en me doet beseffen hoeveel de plek waar je vandaan komt betekent voor je verdere leven.

Iedere dag maak ik hier bijzondere, leuke en erg indrukwekkende dingen mee, kleine en grote gebeurtenissen die veel indruk op mij maken. Afgelopen week bevatte twee hoogtepunten van mijn reis tot nu toe (buiten al de andere gave dingen hier). Zondag was een leuke stranddag met een perfect einde. Samen met een groep local surfers kijken Alva Amber en ik op het strand naar de maan eclips. We zitten bij een kampvuur.. naast de palmbomen... onder de sterren...aan zee.. en zien de eclips zó duidelijk en helder, echt bizar hoe mooi en bijzonder, een herrinnering die ik nog lang zal koesteren.

Dinsdag gaan Alva en ik met de buurjongens naar Punta Uva waar we snorkelen en proberen kreeften te vangen. We spotten er vier maar het lukt helaas niet er een te vangen. Daarna gaan we de jungle in en leren van alles over de dieren en planten in de omgeving. We zijn één van de jongens een tijdje kwijt. Even later komen we hem tegen met zijn vangst... een mega grote leguaan! Què pasa! Die avond eten we bij ze en het is niet lastig te raden wat er op het menu stond.....

Pura Vida

liefs Noortje

1. Albert van der Horst:
    1 oktober 2015
    mooi verhaal Noor. enjoy & keep us up to date. hier alles om en koud maar lekker.... herfst !!
  2. Marjon:
    Leuk Noor! En die leguaan smaakte nog lekker ook! Brrrr! Kus x
  3. Linda:
    1 oktober 2015
    Wauw Noor, super leuk om je avonturen te lezen! Ik krijg er heimwee van naar mn eigen latino ervaringen... ;) Ik ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal. Veel plezier!!
  4. Wolfpack member:
    1 oktober 2015
    Super gaaf lieverd, je moet een boek gaan schrijven.... Miss you
  5. Annique:
    2 oktober 2015
    Oohhh Noor wat geweldig!! Heerlijk om te lezen. Geniet van alles wat je meemaakt en het eten .
    Dikke kus
  6. Anita Robbers:
    2 oktober 2015
    Geweldig je spannende verhaal te lezen,ik zie het zo voor me of ik het zelf beleef.Ga nooit alleen in de jungle! Hoe smaakte de leguaan? Vond je het niet zielig?
    Ik weet dat ze gegeten worden, maar toch! Geniet maar.Hoe gaat het met Spaanse les?liefs opa Hans en Anita
  7. Oma Janny:
    2 oktober 2015
    Wat een spannend verhaal,lieve Noor. Het is fijn om het zó met je mee te beleven. Geniet ervan en waardeer je leventje! Dikke kus!
  8. Opa Hans:
    2 oktober 2015
    Fantastische verhalen Geniet ervan en eet niet teveel hagedis, want daar word je leljk van. Liefs van Opa Hans
  9. Frank:
    2 oktober 2015
    Gelukkig kun je wel de wekker op 16:05 zetten en op tijd je paraplu opsteken Al de quetzal kunnen spotten?
    Hopelijk smaakte de leguaan niet naar kip, want dan had je net zo goed kip kunnen eten

Keep on blogging. Leuk! Enjoy!
  10. Margreet:
    14 oktober 2015
    Wooowh, gaaf! Veel plezier daar.