¡Pura Vida!

22 september 2015 - Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica

Hola lieve mensen!

Ik ben inmiddels helemaal goed aangekomen op mn plekje voor de komende 3 weken in Puerto Viejo! Maar eerst terug naar het begin.

Mijn vlucht van Amsterdam naar Madrid komt later aan dan gepland dus ondanks rennen over het vliegveld word ik niet toegelaten om aan boord te gaan van het vliegtuig naar San Jose. Balen maar alles wordt gelukkig opgelost. Ik slaap een nacht in een hotel en stap de volgende dag wél aan boord.

Na een aantal schietgebedjes komt mn tas als een van de laatste op de band! Gelukkig, is dat horrorscenario ook weer uit mn gedachte.  Taxi men Carlos brengt me van het vliegveld naar hartje San José waar ik die nacht in een hostel slaap. "The beds are upstairs, choose one that doesn't look taken"  Dus zo werkt dat.... hahaha

De volgende ochtend (vrijdag) vertek ik om 10:00 met de bus naar de Caribische kust. Super mooie tocht van 4 uur en ik kijk mn ogen uit. Puerto Viejo is kleine kustplaats met veel Caribische invloed. Het is omringd door natuur en een plaats waar veel backpackers en surfers komen. Alles gaat tranquillo en het is rijk aan winkeltjes en leuke restaurantjes.

Het hostel en tevens de school is een leuk gebouwtje met een gezamelijke keuken en eetruimte. Er slapen vooral jongeren, sommige voor maanden andere voor een paar dagen. Een gezellige en heel relaxte plek om te verblijven.

Nog voordat ik Puerto beter heb leren kennen wordt voorgesteld om het weekend naar Tortuguero te gaan. Via de Spaans leraar kunnen we voor een mooie prijs overnachten in een lodge en 2 boottochten regelen. En natuurlijk turtles zien! Heel bijzondere ervaing en ik geniet heel erg. Costa Rica is een land met prachtige natuur en ik kijk mn ogen uit.

Maandag was mn eerste Spaanse les met Elmer, erg relaxed en door veel te praten is het ook gezellig. Verder lekker naar een strandje geweest en savonds met zn alle een film gekeken. Vandaag ga ik een fiets huren en de kust verkennen.

Ik voel me goed en heb veel zin in de komende weken in Costa Rica!

Pura Vida

Liefs Noortje

1. Oma Janny:
    24 september 2015
    Hoi Noor,
    Leuk en spannend om met je reis mee te reizen en wat je doet.
    Ik vind het héél stoer van je om dit te ondernemen. Zag nog je foto met de rode fiets. Ik geef je een startbonus van € 10. Wij zijn in Dienten. Hadden 2 dagen mooi weer en gisteren ......sneeuw.
    Succes verder en geniet. Oma Janny en Arie.